Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/startnytfirma.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/startnytfirma.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Løn – indberetning til SKAT

Når først du har registreret dig som arbejdsgiver er du forpligtet til at indberette hvad du/dine medarbejdere får udbetalt i løn – og det endda også selvom du ikke udbetaler løn til dig selv. I så fald skal du lave en “nulangivelse”.
Indberetningen klares automatisk via dit lønsystem når først du går igang med at anvende det. (I hvert fald fra Danløn, som vi anvender).

Vi har modtaget en lille påmindelse fra SKAT efter vi den første måned ikke havde foretaget en nulangivelse da min mand ikke fik løn.

Her er instruktionerne:

Hvis du ikke har udbetalt løn i den nævnte måned, skal du logge på 
skat.dk/tastselverhverv → Indberet til eIndkomst → Indberette/forespørge
 på eIndkomst/LetLøn → Indberet nulangivelse. Her skal du vælge den 
måned, du ikke har udbetalt løn.

Det giver helt sig selv og er ganske simpelt at gøre (når først du lige har regnet ud hvilke adgange du skal registrere dig til at have hos SKAT med dit NemID).